Formativní hodnocení u nás

Co je to formativní hodnocení? Je to každé hodnocení, které přináší užitečnou informaci o aktuálním stavu vědomostí a dovedností žáka. Je to takové hodnocení, kdy výkon žáka je porovnáván s předchozím výkonem téhož žáka. Hodnocení žáka je tak vyjádřeno vzdáleností mezi úrovní očekávanou a skutečně dosahovanou. Je to nástroj podporující učení. A protože nám velice záleží na tom, aby se naši žáci cítili ve škole komfortně, aby si uvědomovali svůj pokrok v učení, přecházíme postupně na tento způsob vnitřní motivace dětí, což samozřejmě neznamená, že se zříkáme hodnocení sociálního, sumativního, kriteriálního. Popovídat si o formách práce v intencích formativního hodnocení si přijela za námi Mgr. Leona Mechúrová. Všichni učitelé se semináře s ní zúčastnili a odcházeli obohacení o další velice inspirativní náměty pro svou další práci. V dubnu budeme v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na svém rozvoji s Leonou Mechúrovou pokračovat.