Dějepis, Egyptské pyramidy
Žáci šestých ročníků jsou velmi zvídaví. Z oblasti starověkých dějin toho hodně znají. V úvodní hodině se žáci pomocí kartiček a dřevěných výseků seznámili s klíčovými pojmy z dějin starověkého Egypta. Právě jejich znalosti a zvídavosti jsem chtěla využít při metodě kritického myšlení, které se říká VCHD. Jako první jsem žáky seznámila s metodou VCHD (vím, chci vědět, dozvěděl jsem se). Žáci do tabulky vyplňovali tři sloupce. V prvním sloupci - VÍM – žáci napsali, co ví o pyramidách v Egyptě, ve druhém sloupci – CHCI SE DOZVĚDĚT – se zamysleli nad tím, co by chtěli vědět o pyramidách. Následovalo krátké video a čtení textu o pyramidách. Na základě získaných informací si žáci doplnili poslední sloupec – DOZVĚDĚL JSEM SE. Otázky, na které děti nenašly odpověď, společně dohledávali na internetu. Na konci hodiny následovala diskuse.
Na závěr musím říct, že žáci ze třídy 6.A i 6.B pracovali fantasticky!
Děkuji!